Kérdezze gyógyszerészét!
Minden mező kitöltése kötelező!
Pszichológia, Idegrendszer

Pszichológia, Idegrendszer

antidepresszáns
2017-01-02 10:48:39
Jelige: "Cymbalta"
Kedves Doktornő! Az orvosommal a Velaxinról Dulodetre váltottunk, amit szedtem négy hétig, de nem éreztem a pozitív hatását. Most a Cymbaltát szedem, nem a helyettesítőt. Azt olvastam, hogy ugyanolyan hatóanyagú gyógyszernek más a hírvivő anyaga és a gyógyszerek másképp hatnak. Ez valóban így van?
Válasz
minden kismama legyen tabu
2016-12-06 13:51:57
Jelige: "rilex"
a családunkban is több kismama van és a baráti körünkben is.a férjük, illetve a párjuk pedig kispapa.így biztos lesznek nagypapák is.
Válasz
rexetin, alkohol
2016-11-18 00:33:06
Jelige: "aggódás"
A barátom középkorú férfi, aki unipoláris depresszióban szenved, évek óta jár pszichoterápiára, idén év elejétől Rexetint szed. Kb. fél éve elkezdett rendszeresen, NAPI GYAKORISÁGGAL alkoholt fogyasztani, egyre többet: főleg sört és whiskey-t. A Rexetin betegtájékoztatója szerint kerülni kell az alkoholfogyasztást. De a barátom erre nincs tekintettel, azzal védekezik, hogy nem okoz problémát neki, bírja az italt. Szerintem sem a pszichológusa, sem az orvosa nem tud erről, hogy rendszeresen piál a gyógyszerre. Kérdésem: 1. Mennyire veszélyes ez? 2. Mit tehetnék érte, hogy leálljon az ivással? Köszönöm!
Válasz
Pánik,szorongás
2016-11-02 12:56:05
Jelige: "Pánik"
Tisztelt Doktornő! Segítséget szeretnék kérni. Az utóbbi idöben egyre rosszabbul érzem magam. Kb 1 évvel ezelőtt hajnalban arra ébredtem,hogy nagyon hevesen ver a szívem és szinte nem voltam ura a testemnek. Mentőt hívtunk majd reggel kiengedtek és elküldtek kardiológiai kivizsgálásra. Ott nem találtak szerencsére semmit. Előtte is volt egyszer hasonló tünetem és az alkoholt próbálom okolni mert elég sok alkoholt fogyasztottam mind a kettő estén,amit amúgy is elég gyakran fogyasztottam. Nagyon megilyedtem ezért idén márciusban teljesen abbahagytam a dohányzást majd kicsit késöbb az alkoholt is. Sajnos egyre rosszabbul érzem magam napközben gyakran szorít a fejem ,egyre többet fogyok (próbálok egészségesen étkezni mert azelőtt erre nem figyeltem) gyakran szapora a pulzusom. A háziorvos xanaxot írt fel amit ha szedek kicsit jobb. Viszont havonta van hogy többször is olyan pánik tör rám ,hogy hihetetlenül rosszul vagyok. Nem bírtam tovább és megkértem a háziorvost,hogy utaljon be pszichologushoz. Ő a pszichiátriára írányított ahol egy teszt kitöltése és 5 perces beszélgetés után diagnosztizálta ,hogy pánikbetegségem van valamint genetarizált szorongásom és escitalopram 10mg ot írt fel valamint napi 3x0.25mg frontint. Nem merem elkezdeni szedni az antidepresszánst. Félek,hogy megváltoztat nem leszek olyan mint most.Félek a mellékhatásoktöl is sajnos. Tudna esetleg segíteni valami alternatív megoldásban?
Válasz
A MILGAMMA nevü gyógyszer hatása
2016-10-21 15:41:02
Jelige: "papuska"
2007-ben telekobalt sugárkezelést kaptam mert a bal hangszálamon találtak valamit. 2012-ben egy propafenon nevü gyógyszert szedtem-. 2014március hó elején teljes mértkben elveszett az íz és illat érzetem. Kérdésem: a milgamma nevü szabadforgalmazású szer segitene rajtam ??
Válasz
Mellékhatás
2016-07-26 07:51:32
Jelige: "Xanax"
Tisztelt Doktornő! Az egyik családtagomnak depresszió miatt az orvos felírt Xanaxot (1 mg), melyből szükség esetén 3 szemet is bevesz akár. Milyen következményei lehetnek az ilyen nagy dózisban szedett gyógyszernek? Köszönettel: Nóra
Válasz
Gyógyszer hatásossága
2016-06-02 11:55:34
Jelige: "Mirzaten"
Tisztelt Doktornő! A kérdésem az lenne, hogy a Mirzaten Q 30 mg szájban diszpergáló tabletta mennyire erős gyógyszer? 15 mg nem hatásos az alvásomra, most emelem 30 mg-ra , fokozatosan. Lehetséges, hogy nem lesz számomra hatásos? A gyógyszert vízzel veszem be.Lehet, hogy elszopogatnom kellene? Válaszát előre is megköszönöm!
Válasz
alvászavar
2016-02-28 20:07:28
Jelige: "alvás"
Könnyen elalszom, de kb 3-4 óra mulva felébredek és utána nagyon nehezen tudok visszaaludni csak forgolódok. A nyugtató tea nem használt!
Válasz
SSRI
2015-10-12 07:54:51
Jelige: "SSRI"
Tisztelt Dr. Molnár Orsolya! 27 éves nő vagyok. 9 éve szedek Rexetin tablettát pánikbetegségre és szorongásra. 20 mg-ra lett beállítva a gyógyszer, azzal teljesen jól vagyok. Többször próbáltam elhagyni, mindig a nyári időszakban, fokozatosan, havonta negyedet csökkentve. Egyszer sem sikerült teljesen letenni, 10 mg-nál visszajöttek a szorongásos tüneteim, a rossz gondolatok. 15 mg a legkisebb adag, ami még nem okoz problémát. (Jelenleg ennyit szedek.) Jártam évekig kognitív viselkedésterápiára, tanultam agykontrollt, autogén tréninget, meditációt. Sportolok, olvasok, munka után igyekszem kikapcsolódni, kiegyensúlyozott az életem, nincs káros szenvedélyem, jól és eleget alszom, mégsem tudom letenni a gyógyszert. Próbáltam Valeriána Relax tablettával átvészelni a visszatérő szorongást, sikertelenül. Ön szerint lehetséges az, hogy valakinek egy életen át kell SSRI típusú gyógyszert szedni? Lehet abból valami idegi/szervi baj, ha valaki 10-15-20 éven át szed ilyen jellegű gyógyszert, alacsony dózisban? Azzal tisztában vagyok, hogy gyermeket SSRI mellett nem lehet vállalni magzati károsodás miatt, de egyelőre ilyen tervem nincs. Egyéb gyógyszert nem szedek, csak vitamin készítményeket (B komplex, D és C vitamin, tőzegáfonya kapszula) Köszönöm a válaszát!
Válasz
Macskagyökér
2015-08-09 20:33:55
Jelige: "Valariana"
Jónapot!Azt szeretném megkétdezni, hogy a valeriana relax kapszula és a macskagyökér tea fogyasztható e együtt?
Válasz
<< < 1 2 3 4 > >>

Testtömeg index BMI

Pulzus Számláló



 

Az oldalon történő látogatása során cookie-kat ("sütiket") használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk ADATVÉDELMI NYILATKOZAT.

Elfogadom a cookie szabályzatot az oldalon